Κυριακή 31 Μαΐου 2009

Αγαπητά μέλη και φίλοι- ες,

Με την υπόσχεση του Αντιδημάρχου Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας, κ. Ευάγγελου Δημητρίου, για την απομάκρυνση του κρασπέδου που ορίζει κατά μήκος την λωρίδα για τα ποδήλατα, στο κομμάτι της Νέας Παραλίας, από τον Όμιλο μέχρι το Στρατηγείο, ξεκινάμε τις επόμενες διαβουλεύσεις μας, για προτάσεις ακόμα πιο αποτελεσματικές, για την διευκόλυνση του καθημερινού χρήστη του ποδηλάτου μέσα στην πόλη.

Ευχαριστούμε όλους όσους ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για τις υπογραφές, βοηθώντας έτσι στο να παρθεί οριστική απόφαση, για ένα θέμα που απέτρεπε πολλούς από εμάς από την καθολική χρήση της συγκεκριμένης λωρίδας στην παραλία της Θεσσαλονίκης.

Η Διαδρομή της βόλτας της Τετάρτης αλλάζει!!

Το BikeRespect καταθέτει την πρόταση του για επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων από Εθνικής Αμύνης, στο ύψος των Πανεπιστημίων, μέχρι τον Σταθμό των Τραίνων (Ο.Σ.Ε), μέσο οδών Ολύμπου ή Φιλίππου με την βοήθεια του Πέτρου Κρητικού, αντιπρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ( http://www.ses.gr/ ).

Με στόχο να δεχτεί πιο φιλόξενα η περιοχή εκείνη την λωρίδα για τα ποδήλατα, αλλάζουμε την διαδρομή της βόλτας της Τετάρτης και την κατευθύνουμε εκεί. Πιστεύουμε ότι αν αυξήσουμε την παρουσία των ποδηλάτων, η τοπική κοινωνία, δεν θα είναι αρνητική σε επόμενη επέκταση των ποδηλατοδρόμων που θα περνάει από Οδούς Φιλίππου και Ολύμπου... Συμμετέχουμε ενεργά στην υλοποίηση της πρότασής μας προσπαθώντας να αποφύγουμε τις αντιδράσεις των κακόπιστων σε ένα έργο πνοής που είναι ένας ποδηλατοδρόμος, δίνοντας τους την ευκαιρία με την καθημερινή τριβή με ποδήλατα, να εξοικειωθούν με την εικόνα του ποδηλάτη στην περιοχή τους.

Σας δίνουμε τους λόγους που στηρίζουν την πρότασή μας και συνηγορούν υπέρ της διέλευσης των ποδηλάτων από τις οδούς Φιλίππου και Ολύμπου.

  1. Ένας παράγοντας που καθορίζει την επιλογή του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης, τόσο για τους παλιότερους, όσο και για τους νέους χρήστες είναι, οι δυσκολίες που θα συναντούσαν στις υψομετρικές διαφορές της διαδρομής ενός ποδηλατοδρόμου. Οι ανηφόρες απαιτούν μεγαλύτερη καταβολή προσπάθειας, επιτείνοντας κατά συνέπεια το φαινόμενο της εφίδρωσης, που ειδικά τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, είναι ένας κατασταλτικός παράγοντας για την επιλογή του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης. Αντικίνητρο αποτελούν ακόμα και οι μεγάλες κατηφόρες, ειδικά για τους νέους χρήστες, οι οποίοι αισθάνονται αυξημένη ανασφάλεια κατά την διάρκεια της προσπάθειάς τους λόγω της απειρίας τους στο χειρισμό του ποδηλάτου. Από την άλλη είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο χρήστης θα μεταφέρει στον κοινωνικό του περίγυρο τη γνώμη του για τις δυσκολίες με τις οποίες έχει έρθει αντιμέτωπος στην προσπάθεια μετακίνησης του με ποδήλατο, αποτρέποντας ή αποθαρρύνοντας έτσι και άλλους από την χρήση ποδηλάτου…Οι λόγοι αυtοί καθιστούν σκόπιμη τη διέλευση του ποδηλατοδρόμου από την ίδια ισοϋψή.
  2. Περιοχές όπως η Χαριλάου, η Πυλαία, η Τούμπα, τα Κωνσταντινοπολίτικα, η Τριανδρία, η Ν. Ελβετία, τα Πανεπιστήμια αλλά και όσες βρίσκονται στο ύψος της Εγνατίας και πάνω από αυτήν, θα μπορέσουν να επωφεληθούν από την σχεδίαση του νέου ποδηλατοδρόμου. Μέχρι σήμερα, όσοι κάτοικοι των παραπάνω περιοχών ήθελαν να μετακινηθούν με ποδήλατο, είτε δοκίμαζαν να κατευθυνθούν κατά μήκος κεντρικών οδών, πλάι στα αυτοκίνητα, μέχρι το κέντρο, είτε παρέκαμπταν την πορεία τους χρησιμοποιώντας την παραλία, όπου η μετακίνηση τους θα γινόταν πιο ακίνδυνη αλλά και πιο ευχάριστη. Η πρώτη λύση έχει αποδειχθεί επικίνδυνη ενώ η δεύτερη, αν και με λιγότερο κίνδυνο, ιδιαίτερα χρονοβόρα.
  3. Χωρίς αμφιβολία η τοπική κοινωνία των καταστημάτων και των κατοίκων της περιοχής θα υποδεχτεί με ιδιαίτερη θέρμη ένα τέτοιο έργο. Την τελευταία 5ετία οι περιοχές γύρω από την Φιλίππου και την Ολύμπου τυγχάνουν εμπορικής απαξίωσης με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να βιώνουν πολύ πιο έντονα την οικονομική κρίση. Το ενδεχόμενο λοιπόν, να περάσει από την περιοχή αυτή η λωρίδα για τα ποδήλατα θα αγκαλιάσουν το δίχως άλλο καταστηματάρχες και κάτοικοι, δείχνοντας φιλοξενία στους διερχόμενους ποδηλάτες, που θα δώσουν νέα πνοή αισιοδοξίας στην τοπική αγορά κάνοντας την καθημερινότητα τους πιο βιώσιμη.
  4. Η μετέπειτα, διέλευση του ποδηλατοδρόμου μέσα από το Α.Π.Θ δημιουργεί κίνητρα στους φοιτητές να επιλέξουν το ποδήλατο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Μια μεγάλη μερίδα της κοινωνίας της πόλης μας είναι και οι φοιτητές. Το ποδήλατο είναι μια λύση που ταιριάζει ιδανικά στον αυστηρό συνήθως οικονομικό προγραμματισμό τους, δεδομένου ότι σε πολλές περιπτώσεις φοιτούν μακριά από τις οικογένειές τους υπολογίζοντας στην οικονομική στήριξη από αυτές. Διέξοδο λοιπόν για αυτούς, και οικονομική ανάσα στο θέμα της καθημερινής μετακίνησής τους, θα μπορούσε να αποτελέσει το ανέξοδο ουσιαστικά ποδήλατο. Η διέλευση του ποδηλατοδρόμου μπροστά από τη Σχολή τους θα αύξανε πολύ περισσότερο την πιθανότητα να το χρησιμοποιήσουν.
  5. Η πρότασή μας εγγυάται άμεση και ασφαλή προσέγγιση του κέντρου της πόλης. Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη αμφιθεατρικά χτισμένη. Η Φιλίππου και η Ολύμπου είναι δύο περιμετρικές αρτηρίες της πόλης που λόγω της θέσης τους επιτρέπουν στον κάθε ποδηλάτη, ανάλογα με τα προσωπικά του κριτήρια, να επιλέξει το ύψος στο οποίο θα τις εγκαταλείψει εισερχόμενος σε μία από τις κάθετες αρτηρίες που εξυπηρετεί καλύτερα τη ταχύτερη προσέγγιση του προορισμού του. Η επιστροφή του μπορεί να γίνει κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Η μόνη διαδρομή που θα πρέπει να διασχίσει με λιγότερες υποδομές είναι αυτή που θα τον οδηγήσει στον ποδηλατοδρόμο, στην οποία θα πρέπει να αρκεστεί στο ήδη υπάρχον οδικό δίκτυο.
  6. Επιλέγοντας αυτές τις περιοχές (Φιλίππου-Ολύμπου) για κατασκευή ποδηλατοδρόμου αποφεύγουμε την ενδεχόμενη ρήξη με τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες του κέντρου της πόλης (μέχρι και Εγνατία), τους επισκέπτες και γενικά όλους όσοι μέχρι τώρα εκμεταλλεύονται διακριτικά τους κοινόχρηστους χώρους δημόσιων δρόμων, πεζοδρομίων και πάρκων. Στην καθημερινή λειτουργία της πόλης, θα γεννούσε αμφιβολία για την ορθότητα της επιλογής η χάραξη ενός ποδηλατοδρόμου, που θα έκανε τα πράγματα να ασφυκτιούν ακόμα περισσότερο από έλλειψη χώρου. Αντίθετα, αν αποδεικνυόταν στην πράξη η σωστή λειτουργία ενός νέου ποδηλατοδρόμου περιφερειακά του κέντρου, για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, τότε το πετυχημένο πια πρότυπο ευκολότερα θα μπορούσε να εφαρμοστεί μελλοντικά και σε κεντρικότερα σημεία της πόλης προάγοντας την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου, που μπορεί να συνδράμει στην επίλυση των προβλημάτων που προκαλούνται από την αλόγιστη χρήση του Ι.Χ.
Στην συνέχεια θα ακολουθήσουν περισσότερες εβδομαδιαίες βόλτες από εκείνες τις περιοχές, ακόμα και τις εργάσιμες μέρες Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή, για να έχουμε ακόμα πιο πετυχημένο αποτέλεσμα. Σας καλούμε να επιλέγετε και οι ίδιοι να μετακινήστε καθημερινά από τις οδούς Φιλίππου και Ολύμπου, εφ όσον εξυπηρετήστε και να στηρίξετε την προσπάθεια μας για διεκδίκηση χώρου, κάνοντας την ευρύτερη περιοχή, πιο φιλική για το ποδήλατο.

Η ακριβείς καινούρια διαδρομή της βόλτας της Τετάρτης, θα σας γίνει γνωστή την ώρα εκείνη και θα αναρτηθεί και επίσημα από την ιστοσελίδα μας
www.BikeRespect.gr

Από την ομάδα του BikeRespect